top of page
חיפוש

עזור לו להיות הוא עצמו

בתגובה לשאלה, "למה את כל הזמן צועקת?" – השיבה הילדה החדשה, "אחרת לא ישמעו אותי". למרבה הצער, הילדים הרבה פעמים נתקלים בזה שלא רואים ולא שומעים אותם בגן הילדים, בבית-הספר, בחוגים או בגן משחקים. הסיבה לכך טמונה באפיוני החברה המודרנית שבה על-מנת להצליח עליך להיות פעיל, אמיץ, בולט ולפעמים אף חצוף. אבל רק לחלק קטן מהילדים יש את התכונות הללו.

כל ילד נולד עם מזג שונה, אופי ייחודי ומאפייני התפתחות אישיים. כל ילד שלישי בעולם הוא מופנם. כל ילד חמישי – ביישן וזקוק להרבה זמן בשביל להסתגל לחברה. כל ילד עשירי סובל מעיקוב התפתחותי כזה או אחר. 5 ילדים מתוך 100 נולדים עם הפרעת קשב וריכוז (ADHD). 1 מתוך 44 נמצא על הרצף האוטיסטי.

עם זאת, כל הילדים ללא יוצא מין הכלל רוצים להצליח ורוצים להיות מקובלים בקרב בני גילם. אז מה עושים? חשוב ליצור עבורם סביבה נוחה ובטוחה שבה הם ירגישו מוצלחים, נחוצים, בעלי ערך ושיהיו להם שם חברים טובים.



בדיוק למטרה הזאת אנחנו בעמותת מגן המשפחה ייסדנו את פרויקט "המפגש". ובכל רחבי הארץ ילדים נפגשים אחת לשבוע בשביל לקבל חוויה חינוכית מיוחדת, אפשרות לשחק יחד במשחקים מגניבים ותמיכה חמה ומקצועית מהמדריכים שלנו. המדריכים שלנו עברו הכשרה בתחום פסיכולוגיה התפתחותית, בשילוב ילדים בעלי צרכים מיוחדים ודינמיקה קבוצתית.

מדי שבוע המדריכים נפגשים עם פסיכולוג מוסמך בהם אפשר לדון בכל הבעיות והשאלות שעולות במהלך המפגשים.



בפרויקט "המפגש" אנו נוקטים בגישה שבה קודם כל לכל הילד יש ערך בתור אישיות, ושנית, הילדים הם אלה שמעצבים את התוכן והצביון של המפגשים. אנחנו מאמינים שכל ילד הוא מוכשר, צריך רק לעזור להם לגלות את הכישרונות שלהם. לשם כך אנחנו לומדים את תחומי העניין, החלומות והרצונות של משתתפי הפרויקט הצעירים שלנו בשביל לתכנן פעילויות בהתאם. אנחנו דואגים להתפתחות מגוונת של הילדים. בסביבה בטוחה ויחד עם חברים הילדים מנסים את ידם בסדנאות שונות, כגון צילום, ציור, הכנת תכשיטים, פיסול בחימר, שיעורי בישול, מרחיבים את האופקים בשיעורי גיאולוגיה, אסטרונומיה, מתמטיקה בכיף. מדי פעם הילדים מבקרים בבאולינג, מרכז טרמפולינות, לייזר טאג, קרטינג, פלנטריום ובמוזיאונים שונים.

זה אושר גדול לראות איך הילד שנחשב ל"בעייתי" בביה"ס או ילד שחלם על חבר אמיתי משתנה כי העולם סביבו מגלה קצת יותר יחס אישי כלפיו , כלפי הצרכים, הערכים והתכונות הייחודיות שלו.

"אל תצפה שהילד שלך יהיה כמוך או כמו שהיית רוצה שיהיה, עזור לו להיות הוא עצמו" - יאנוש קורצ'אק.

4 צפיות0 תגובות

פוסטים קשורים

הצג הכול
bottom of page